středa 13. ledna 2021

Chilli con carne?

 No, spíš napodobenina, směs "na motivy" texaského jídla. Je to jídlo rychlé a chutné, může mít mnoho podob, takže proto "na motivy" :-) Do nedávna naše děti nejedly jiné fazole než ty v rajčatové omáčce. Ale nejen, že děti rostou, ale i jejich chutě se s věkem mění. Přichází na plno surovin, které dřív odmítaly. Tím, jak jsme dlouhodobě všichni doma, přibývá vaření, není dne, aby se nevařilo nové jídlo.  


Směs jsem připravila ze zadního hovězího, koupila jsem kousek válečku, umlela ho. Na troše oliváče jsem orestla cibuli a česnek, přihodila maso a zarestovala, pak už jsem jen přidala různou nakládanou zeleninu - kukuřici, hrášek, fazole, rajčata, syrovou červenou kapii pro barvu. Sůl, pepř, oregano, bobkový list. Chilli papričky jsem nedávala, bylo to tedy jemňoučké, proto nadpis s otazníkem :-) Podávat se má se strouhaným čedarem, jenže byla otevřená gouda, takže navrchu je trochu zakysané smetany a goudy, jako přílohu jsem na suché pánvi opekla z obou stran tortilly.  Příště přidám třeba trochu namočené a propláchnuté quinoy. Nebo jako přílohu uvařím jáhly. Na netu jsem četla, že jsou do toho výborná pečená rajčata. Takže, až budou zas pěkná velká zralá rajčata, tak je po upečení použiju nejen na polévku, která je mmch luxusní, ale přidám je i do takové směsi! 

Co pořád vařit???? To je otázka, která mě provází životem desítky let:-(.  Teď z poslední doby to byl květákový nákyp, pečený kapr na přírodno, restovaná hlíva, vepřové na houbách s rýží, jelení kýta na smetaně s knedlíky nebo br.noky, králík na cibuli se smetanovými bramborami,kachna, knedlík,zelí, čočková polévka, květáková polévka, kuřecí vývar s nudlemi a nevím co ještě. Dnes budu dělat líčka na víně, kořenové zelenině a br.kaši. 
Co budu vařit dál, to zatím nevím. Trvale jsme doma už jen tři, ale to znamená denně 6 teplých jídel. Vařit ve větším množství mi moc nejde, nebo spíš ani nebaví, stačí, když si dáme každé to jídlo dvakrát za sebou, víckrát už to není ono, chce to vždycky nějakou změnu. Tak uvidíme, nějak to dopadne, myslím, že hlady nezemřeme! :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat