neděle 5. listopadu 2017

A zase ta zahrada :-)

Tak clematis, který jsem sem dávala letos už několikrát, je opravdu nezmar. Koupila jsem dva, úplně stejné, v jednu chvíli je i zasadila, cca 2-3m od sebe, přesto ten jeden kvete dodnes nádhernými sytě tmavě fialovými květy. Druhý se už, stejně jako ostatní, dostává do zimního spánku. (foto jsem neudělala :-O)
Ale, vrhla jsem se na ty dva dlouhé záhony na terasách, jsou dlouhé 24m a široké metr. Byly plné listí nejen z katalpy a švestky, ale i z naší a sousedních lip, javorů, bříz i buků, kterých je kolem nepočítaně. Jo a na akáty jsem zapomněla, taky jich tam pár máme! Ostříhala jsem většinu trvalek, prořezala keře a je připraveno na zimu. Michal odvážel a odvážel a já střihala, prořezávala a vyhrabávala.  Na jaře navezeme novou zeminu, trochu záhony přeryju, přesadím a rozsadím některé rostliny a uvidíme, jaká bude ta příští sezona. Zametat a hrabat listí musíme celou sezonu, respektive od listopadu do dubna, pokud listí minimálně od vstupních dveří neodmeteme, máme hromádku listí doma a to kdykoli otevřeme dveře. Ale až napadá sníh, tak bude od listí klid. Zas pro změnu budeme zametat sníh. No, nějak se nám to asi zacyklí :-D!

Žádné komentáře:

Okomentovat