sobota 12. ledna 2019

Koblihy

Dnes ráno jsem s Aničkou po delší době opět vyzkoušela recept na koblihy z tvarohového těsta.
Blíží se masopust, tak musíme trénovat :-)
Nejlepší jsou samozřejmě čerstvě usmažené, když mají křupavou kůrčičku a uvnitř jsou vlažné, prokrojila jsem je a naplnila meruňkovou a malinovou zavařeninou a Anička si jich pár udělala s nutelou. Výborné jsou i s vanilkovým pudingem nebo jen obalené ve skořicovém cukru. Příprava i smažení jsou velmi jednoduché, proto jsem udělala jen poloviční dávku těsta, pokud bude chuť na další, uděláme si odpoledne čerstvé. Na těsto z celé dávky je potřeba:
250g měkkého tvarohu, používám z vaničky
250g BZL mouky, tentokrát schar B 
2 vejce a jeden žloutek 
cca 5 lžic mléka, dle savosti mouky
1/2 prášku do pečiva (při použití samokypřící mouky není třeba)
špetka soli
Suroviny jen prošlehám, ve vyšším kastrůlku rozpálím olej a pomocí dvou lžiček vkládám kousky o velikosti cca pingpongových míčků, při smažení se trochu nafouknou. Smažím při nižší teplotě, během smažení je několikrát otočím, jestli jsou prosmažené se dá zjistit vpíchnutím špejle, stejně jako při pečení dortu.
Protože těsto neobsahuje cukr, dají se koblížky naplnit či obložit i slanou náplní: různými pomazánkami, paštikami, šunkou, sýrem, uz.lososem, kouskem rajčátka, okurky, salátu,...
Z poloviční dávky jsem udělala asi 22 kousků, jsou to spíš dvojhubky než jednohubky, ale i tak jsou skvělé! Příště zkusím vzít moka lžičky, ať mě to neláká dělat větší kousky. :-D
Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat