středa 16. srpna 2017

Dýňové risoto

Dostala jsem od kamarádky krásnou dýni Hokaido, vypěstovanou tady na Lipnici. Rozkrájela jsem jí na plátky, přidala jsem na plátky batát a červenou řepu. Dala na pečící papír a zastříkla oliváčem. Po upečení jsem si kousek dýně, batát a řepu dala jen se zakyskou a strouhaným sýrem Gran Moravia. To bylo v pondělí k obědovečeři. 
Z další části pečené dýně jsem dnes udělala dýňové risoto. Miluju risota, krémová, s bílým vínem! Třeba takové chřestové, s červenou řepou, houbami, ale třeba jen se šafránem. Paráda!!
Je to strašně jednoduché a pro mě lahodné!
Na drobno jsem nakrájela jednu šalotku, lehce orestla na troše oliváče a zasypala rýží. Tu jsem chvíli opékala spolu s šalotkou. Poté jsem přilila trochu bílého vína a za občasného míchání nechala víno odpařit. Na drobno jsem nakrájela upečenou dýni, přidala k rýži.  Neměla jsem vývar a na dvě porce risota se mi nechtělo ho připravovat, tak jsem ve varné konvici uvařila vodu a risoto trošku podlila, lehce osolila a opět za občasného míchání dusila. Nakonec jsem ho tak podlila asi 3x, poté nechala chvíli odstát pod poklicí, přidala jsem strouhaný sýr, opět GM, dobře promíchala, výborně risoto ochutí! Na talíři ozdobila lžičkou zakysky a posypala ještě trochou sýra. A tadá, lahůdka je na světě!

Žádné komentáře:

Okomentovat