neděle 8. května 2016

Borůvkový koláč


V pátek jsem v mrazáku našla ještě jeden balíček loňských borůvek, v lednici byl bílý jogurt a tvaroh, volba byla jasná! Bezlepkový borůvkový koláč. 
Těsto je jednoduché, převzaté z lepkových receptů, které doma děláme od nepaměti:
kelímek bílého jogurtu, dvě vejce, jeden necelý kelímek cukru, 1,5 kelímku mouky (polohrubé, kterou jsem nahradila zelenou Jizerkou), 1 dl oleje a kypřící prášek, vše se jen rozmíchá dohladka, pekáček nebo formu vyložím pečícím papírem. Na rozetřené těsto jsem nasypala vrstvičku borůvek, rozmíchala jsem jeden plnotučný tvaroh se žloutkem a van. cukrem a lžičkou nakladla na borůvky, byla to skoro souvislá, ale tenká vrstvička, na tvaroh jsem nasypala další vrstvičku borůvek.
Žmolenku jsem připravila z kousku másla, trocha cukru, mandlové moučky. 
A dobrůtka je na světě!!  Resp. byla, dnes k snídani dojedla Anička poslední kousek, do školy dostane místo koláče lívance se skořicovým cukrem ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat