středa 10. září 2014

Tvarohový dort

Anička bude mít narozeniny, tak nastává doba dortová, budeme to slavit na několikrát, tzn., že i dortů  nebo sladkostí je třeba více ;-)
Jako první bude tvarohový dort. Recept jsem objevila před nějakým rokem tady. Moc se nám osvědčil. Upravuji ho dle velikosti formy, obvykle ho dělám do průměru 20cm, jako dnes, tj. ze 3 pudinkových prášků, do formy pr.28cm z pěti a do 24cm ze 4 pudinků.

Našlehám tři vejce s 15dkg cukru do husté pěny, přisypu tři kakaové pudinkové prášky (120g) s 3/4 kypřícího prášku, což je asi 9g, hezky rozmíchám, nakonec za stálého mírného šlehání přiliju 150ml oleje, dala jsem rýžový, je bez cholesterolu ;-). Do vymazané máslem a kokosem vysypané formy nalila a dala do předehřáté trouby na cca 170°C a zapnu horký vzduch. Po cca 25 min. vyzkouším špejlí. Krém je z jedné šlehačky a jednoho tvarohu, trocha vanilkového cukru, dle chuti. 

Vždy se mi po vychladnutí korpus propadne, jestli je to tím škrobem v pudinku? Nevím.
Dvakrát jsem dort prořízla na spodní korpus jsem dala cca 1,5cm krému, do něj čerstvé maliny ze zahrady, na druhou část korpusu jsem do krému dala borůvky, ale z kompotu, na zahradě už žádné nemáme, přiklopila třetím plátem, lehoučce celý dort potřela krémem a na něj položila fondánovou hmotu, krásně se válí!


Anička ovečky miluje, doufám,že se jí dort bude líbit!
Příště vyzkouším fondán obarvit potravinářským barvivem, myslím, že by pod ovcemi mohl být zelený podklad, děti barvičky milují!

Žádné komentáře:

Okomentovat