pátek 8. února 2019

První kváskové pečivo

Zprvu se mi zdálo, že kvásek, který jsem si přivezla z kurzu paní Halatové není moc aktivní, neměla jsem s kváskem žádnou zkušenost. Zkažený se mi nezdál, ale spíš líný! Nakonec se po pěti dnech celkem probral, ve čtvrtek večer jsem připravila rozkvas. V pátek ráno vypadal jak by měl! Měla jsem radost! Ale byl to jen první bod z řady dalších nutných k dobrému výsledku! Ráno jsem namočila psylium a odvážila mouky, rozdrtila nějaká semínka. Do mísy robotu jsem jsem dala mouku, sůl, cukr, namočené psylium a rozkvas, pustila hnětení, po chvíli jsem přidala olej.
Když se těsto zdálo dobře prohnětené, přes mísu jsem přetáhla mikroténovou folii a dala do trouby předehřáté na 30°C na dvě hodiny kynout.  Pak jsem těsto lehce popřeskládala a rozdělila na dvě části, vyválela trojúhelníky a srolovala do požadovaného tvaru. Po 2 hodinách kynutí na plechu jsem rozehřála troubu na  230°C, dolů dala rendlík s vodou a vložila plech s pečivem. Po 10 minutách jsem stáhla teplotu, vyndala rendlík a nechala ještě cca 30 minut péct na 200°C. 

                                 










Recept od paní Vladěny Halatové

rozkvas: 2 lžíce kvásku, 70g bzl Nutrifree mix per pane Integrale, 100g bzl směsi chlebové světlé Doves Farm (já dala Schar B)

druhý den: 
330g bzl směsi Nutrifree mix per pane (já dala část této, část Schar B, trochu čirokové a kukuřičné)
3 lžíce rozdrcených semínek slunečnice+ovesné vločky+ chia
430g vody na psylium
2 lžíce psylia
2 lžíce olej
po lžičce soli a cukru


Žádné komentáře:

Okomentovat