sobota 6. března 2021

Odpalované těsto

 Po delší době jsem se vrhla na přípravu odpalovaného těsta.  Připravila jsem bezlepkové i lepkové. Bezlepkové jsem vytvořila jako eclere a lepkové jako větrníky, ty ve dvou velikostech. Na naplnění jsem připravila krém mousseline, opět v  BZL i lepkové verzi, které jsem z části lehce promíchala s ušlehanou šlehačkou a z části s zašlehala do vyšlehaného másla. Pokusila jsem se udělat i karamelovou polevu. Příprava karamelů, to je také moje noční můra. Upálit cukr, OK, to jde lehce, ale pak dál? Vždycky to má jinou konzistenci i chuť než si představuji a to se snažím přesně dodržovat recept. Přesto to není ono. Každopádně výsledný design není úplně dle představ (navíc tu zrovna nemám zdobící špičky). U designu je co vylepšovat, ale chuť byla vynikající. Rozhodně si nikdo nestěžoval :-)!Část karamelu jsem se pokusila promíchat i se smetanou a pak zašlehat do šlehačky. Asi to chce přidat ztužovač, nedržela úplně dobře tvar. A to používám pouze šlehačku se 40% tuku, pro jistotu. Do eclere jsem udělala ještě další krém, jako ten spodní jsem do lehce rozšlehaného mascarpone zašlehala Nutellu, podle chuti a barvy jsem přidávala lehce povolenou. Tento krém drží dobře, už jsem se o tom přesvědčila v září, když jsem dělala pro Aničku dort k narozeninám,


první prořez byl právě z tohoto nutellového krému, horní, celkem těžká část dortu, nevytlačovala krém ven. Na vrchní část eclere jsem dala čokoládovou polevu a posypala strouhaými ořechy.   Musím si pořídit ještě jednu sadu zdobících špiček, protože potřebné náčiní mám obvykle tam, kde zrovna nejsem, navíc tyto moje hurá akce neplánuji, takže pak experimentuji s kdečím :-D



 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat