pátek 23. února 2018

"OCTOPUS"

Kdykoli jsem  v restauraci, kde nabízí pokrm z čerstvé chobotnice, vždycky podlehnu!
V Makro mají čerstvé chobotnice stále, ale měla jsem obavu z jejího uvaření. Nedávno začali prodávat vakuově balenou vařenou chobotnici. Podlehla jsem, jednu jsem koupila a moc jsme si šmákli. Jen jsem ji rozporcovala, potřela omáčkou sweet chilli a nechala asi hodinu odležet v zapékací míse na kuchyňské lince. 
Mezitím jsem očistila a rozkrájela kousek červené řepy, mrkev, petržel a batáty, dala na plech, zakápla oliváčem a lehce osolila a dala péct. Po 10 minutách jsem přidala na kousky lilek, cuketu a pár malých rajčátek a dopekla. 
Na mřížku nad zeleninu jsem pak dala pekáček s chobotnicí, pustila jsem gril s horkým vzduchem a nechala asi 10-15 minut, vlastně už jen prohřát.
Byla to lahůdka! Příště zkusím koupit chobotnici chlazenou nevařenou, stojí o min. třetinu méně, zkusím jí uvařit. Někde jsem četla, že když se nedovaří je tvrdá, když se převaří je tvrdá a žvýkavá.
Tady včera byly tenčí kousky měkoučké, čím silnější kousek byl, tím byl tužší, takže se už nebojím, prostě to zkusím, snad to horší nebude! 


Žádné komentáře:

Okomentovat